Зношені вагони і відсутність ремонту: в Україні залізниця загрузла у проблемах

05 березня, 14:28
Зношені вагони і відсутність ремонту: в Україні залізниця загрузла у проблемах - фото 1

Залізниця тоне в болоті проблем. Майже десять тисяч кілометрів колій, якими курсують потяги, мали відремонтувати ще вчора. А самі вагони та локомотиви — зношені більш як на дев'яносто відсотків.

А це безпека наша з вами. Треба ремонтувати, а грошей не вистачає. Все ж бо довгий час залізниця була місцем заробітку для обраних. Як і що треба змінити і хто проти ламати старі схеми?

Відео, як машиніст потягу відігріває скло папірцем, що горить, переглянули десятки тисяч людей. І це не жарт, а одна з проблем залізничників. Цілі депо за крок від закриття.

«Ми на грані зупинки за відсутності матеріалів, запасних частин, лінійного обладнання. Майже більше 50% електропоїздів виходять без склоочисників — це під дощ машиністу не видно, куди він їде, що діється на коліях, це загрожує безпеці руху», — говорить залізничник моторновагонного депо Фастів Іван Безпалий.

Вагони, локомотиви та й самі колії, якими курсують потяги, зношені чи не на 90%. Бо роками те, що мали витрачати на нове та ремонти старого, йшло у приватні кишені.

«За останні 7 років за рахунок цієї безгосподарності і неефективного управління близько 15 мільярдів доларів самою компанією і близько 5 мільярдів доларів збитків для власників вантажів, а так само пасажирів і всієї економіки, зокрема», — каже міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

Залізницю на нові рейки взялася переставити нова команда.

«Ми зараз ідемо до амбандлінгу і виділяємо чотири основні вертикально-орієнтовані напрямки — це вантажні перевезення, пасажирські перевезення, інфраструктура та виробництво», — зазначає голова правління АТ "Укрзалізниця" Володимир Жмак.

Зміни вже почали. З вантажних перевезень.

Та швидко сформувати філію не вдалося. Наглядова рада, яка мала б дати добро на створення вертикалі вантажних перевезень, вирішила зупинити, чи як вона говорить, призупинити процес.

Хоча ще восени минулого року заступник голови Наглядової Ради переконував: залізниця — готова

То чому зривають важіль стоп-крану реформи — розбиратися вже почала спеціальна слідча комісія Верховної Ради.

«На жаль, сформований такий орган, який взагалі не зрозуміло, чим займається, тільки отримують шалені кошти у вигляді заробітних плат. А такого сьогодні, ми розуміємо, це ще й орган, який стримує цю реформу. Навіщо? Спробуємо розібратися», — говорить член Парламентського комітету з питань транспорту та інфраструктури Костянтин Бондарєв.

Якщо наглядова рада і далі блокуватиме розподіл залізничного монополіста, експерти кажуть, що має втрутитись власник — Уряд.

І тоді в залізничного монстра є шанс на зміни, щоби машиністи бачили, куди їдуть, а в ремонтників було, чим лагодити поїзди.

Поділитися: