З першого січня діють нові правила викликів швидкої допомоги

Тепер не у "швидку", а до сімейного лікаря. З першого січня діють нові правила викликів "103". Тепер чим гірше, тим швидше. Уряд поділив звернення громадян на чотири категорії — критичні, екстренні, неекстренні та непрофільні.
Центральна диспетчерська працює без перерв та вихідних. Скарги громадян — різні.
Чи виїжджати до людини — вирішує диспетчер, причому винятково на слух. Тетяна Вікторівна каже: для цього мають певний алгоритм запитань.
Уряд поділив виклики служби "103" на чотири категорії.
1. Критична. Це сильна кровотеча, слабке дихання або його відсутність. Наприклад, у разі ДТП, падіння з висоти або ударів блискавкою. "Швидка" має доїхати за 10 хвилин.
2. Екстрені виклики — ознаки інфаркту, інсульту та порушення дихання. На приїзд у медиків є 20 хвилин.
3. Некстренні випадки — висока температура та біль у тілі. Бригада "швидкої" може приїхати, якщо буде вільна машина.
4. Непрофільна категорія — погане самопочуття, без конкретних симптомів. У цьому разі "швидка" не приїде, натомість вам порадять звернутися до сімейного лікаря.
Нова постанова набула чинності з першого січня. Втім у викликах поки не відмовляють, — запевняють медики.
За даними МОЗу, майже у сімдесяти відсотках випадків "швидка" не може приїхати вчасно. Бо мають багато хибних викликів. Завдяки нововведенням, — упевнені медики, — час приїзду до критичних пацієнтів скоротиться, а отже — знизиться і смертність.



