"Євробляха" за тисячу євро: українські водії зможуть розмитнити авто задешево?

28 лютого, 15:59
"Євробляха" за тисячу євро: українські водії зможуть розмитнити авто задешево? - фото 1

Уряд пішов на поступки "євробляхерам" та ухвалив новий закон. Він одноразовий і тільки для обраних.

Історія з "євробляхерами" закінчилася. Принаймні, так говорять у Верховній Раді. 7 років незаконного автобізнесу, захмарних штрафів і мітингів. Тепер все це залагодить новий закон. Депутати проголосували за легке розмитнення автомобілів.

На словах все просто: заплатив 1000 євро і маєш іноземну машину на українських номерах. Але є одне але: закон стосується тільки тих автомобілів, які завезли в країну до 1 січня 2021 року.

"Євробляхи" з'явилися в Україні 7 років тому. Коли волонтери почали гнати машини з-за кордону на передову. Так допомагали військовим.

Тоді влада не заважала і не контролювала кількість ввезених автомобілів. Але за два роки українці перетворили цю справу в бізнес. Привозили дешеві машини з Європи і тут вже продавали. У 2018 році в країні нарахували 640 тис. неоформлених авто, кажуть у Державній фіскальної службі.

Всі ці роки за єврономери масово не штрафували. До 2019-го тоді влада за прострочення мита ввела пеню в 170 тис. грн. Через вибори і карантин все перенесли на 2020-й. Саме тому восени по країні прокотилися автомітинги.

"Кожна людина абсолютно хоче отримати українські номери. Але за доступні гроші. Щоб це не коштувало в 3 рази дорожче, ніж сам автомобіль", говорить керівник громадської організації "Автоєвросила" в Дніпрі Олександр Максименко.

Минулого тижня Верховна Рада таки знизила мито для "євробляхерів". За новий закон проголосували 259 депутатів.

У народі вже назвали закон "машина за 1000 євро". Водіям, які роками не розмитнювали автомобілі, запропонували сплатити мінімальний штраф 8500 гривень. І за півроку, за тисячу євро, поставити українські номери.

"Я вважаю, це розумний компроміс: люди заплатять штраф. Якщо не хочуть, то після сплати штрафу перевозять машину назад за кордон, а якщо хочуть, платять не більше 1000 євро і в бюджет потрапляють кошти", вважає народний депутат України Євгенія Кравчук.

Таким рішенням Микита задоволений. У нього є "Шкода" з Латвії. І тепер він зможе легко і недорого отримати вітчизняні номера.

Але ось закон діє не на всі "євробляхи". А тільки на ті, які встигли привезти в країну до 1 січня 2021 року. Тому половина депутатів виступила проти такого проекту.

"Проблема не вирішується комплексно. Має вибірковий характер ... Ми отримуємо дуже небезпечний прецедент спотворення порядку нарахування податків", вважає нардеп Андрій Богданець.

Виявилося, закон не до душі і більшості "євробляхерів". Олександр Максименко хотів, щоб машину можна було купити дешево. Тому мітингував і у Дніпрі, і в Києві. Але прийнятий проект називає одноразовим.

"Це подачка з боку влади людям, у яких є автомобілі. А що будуть робити наші діти? Вони зіткнутися буквально через 10... і які десять років зараз виросте молодь, яка ходить до школи, через 4 роки вони захочуть купити автомобіль", упевнений він.

І все ж більшість нардепів проголосували за. Щоб закрити питання автомітингів і прострочених мит. Але що робити тим, хто вже по повній сплатив податки або тільки збирається купити машину за кордоном? Для них ніяких привілеїв, кажуть водії.

"Я свого часу віддав 4000 доларів, а зараз той, хто ухилявся від податків йому держава йде на поступки, і він буде оплачувати всього 1000 євро", говорить Богдан Пападін.

Богдан купив машину в Швейцарії в минулому році. Заплатив на кордоні все, що просили. Але коли почув про новий закон для "євробляхерів" розлютився.

І такі, як Богдан, можуть піти в суд, припускають адвокати.

Адвокат Андрій Верба пояснює, що звернутися до суду з вимогами про повернення коштів можна, оскільки немає якихось певних умов, винятків.

Автори закону розповіли, чи готові в Раді до можливих судових позовів.

"Питання про введення пільг воно завжди викликає такі побоювання. Ми в законі не передбачаємо таку можливість. Такої можливості для тих, хто вже розмитнив не буде взагалі. Ми не вважаємо, що держава повинна щось там повертати людям, які розмитнили автомобілі легально", говорить народний депутат Данило Гетманцев.

Закон прийняли поки в першому читанні. Попереду повторний розгляд Верховної Ради і підпис президента. І водії вже готуються розмитнювати свої машини. Їм треба зібрати документи: про купівлю-продаж машини та її реєстрацію.

1000 євро для розмитнення не вистачить, кажуть водії. Треба заплатити за сертифікацію авто та самі номери.

Микита вже підрахував, скільки грошей затягне його "Шкода".

5300 грн документи на машину, 32000 грн розмитнення, 3000 грн сертифікація, 3000 грн послуги брокера. Виходить 43300 грн.

А ще треба купити самі українські номери (приблизно за тисячу гривень) і сплатити пенсійний внесок: 3 відсотки від вартості машини. Для Микити це ще 8000 грн.

Всього для Микити це 51300 гривень. Тобто, 2 тисячі доларів, а не тисяча євро. Саме стільки заплатить Микита за свою машину, якщо закон запрацює. І на цю суму він згоден. Все ж менше, ніж держава просила рік тому.

Хочете отримувати оперативні і важливі новини?
Підписуйтеся на наші канали і сторінки у соцмережах і приєднуйтеся до групи у Facebook : там у вас є можливість розміщувати особисті новини

Поділитися: