В «Укрзалізниці» новий очільник – Володимир Жмак

27 серпня, 10:38
В «Укрзалізниці» новий очільник – Володимир Жмак - фото 1

В «Укрзалізниці» - новий очільник. Відтепер - Володимир Жмак. Його кандидатуру затвердили на засіданні уряду. Профільні експерти кажуть – «Укрзалізницію» треба реформувати.

Чим відомий новий керівник та що йому доведеться робити на посаді у першу чергу - з'ясовували кореспонденти 34 телеканалу.

Хто він? Новий очільник проблемної Укрзалізниці? Уряд затвердив на посаді Володимира Жмака. Йому 56 років.

Має чималий управлінський досвід - працював спершу комерційним директором, а згодом керуючим партнером юридичної компанії. Очолював представництва нафтових компаній, був членом наглядової ради аеропорту Бориспіль. Він однокурсник Саакашвілі та його заступник за часів губернаторства в Одесі. Пройшов війну в Афганістані. Окрім української, має італійську та швейцарську освіту.

«Всі співбесіди він пройшов, і з профільним міністром, я мав не одну співбесіду зі всіма кандидатами і зокрема з паном Жмаком тому пропоную підтримати», - говорить прем'єр міністр України Денис Шмигаль.

Без "голови" «Укрзалізниця» від лютого. І тарахкотить у темному тунелі, кажуть експерти. І вже давно суцільні скандали: пасажирські вагони, які лякають і тарифи на транспортні перевезення, які дивують. А ще рейки, які давно втомилися.

У нового очільника непрості завдання - підприємство у кризі, потрібно боротися із корупцією та головне - нарешті реформувати транспортного монополіста.

«Це не повинно перетворюватись в таке, знаєте, спортивне полювання, коли спіймали-зреагували-відпустили, тобто такі речі повинні доводитись до кінця. Це перше питання і друге – при формуванні системи, при формуванні перевезень необхідно створювати процеси таким чином, щоб вони унеможливлювали втручання людини. На сьогоднішній день технології таке дозволяють зробити», - запевняє директор департаменту з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень «Укрзалізниці» Олександр Красноштан.

По-європейському, кажуть експерти, треба рахувати тарифи на вантажні перевезення, завдяки яким залізниця компенсує 13 мільярдів гривень витрат на пасажирські перевезення.

«Запропонувати договір, який б не дискримінував вантажовідправників і взагалі зрозуміти, що вантажовідправники - це клієнти компанії і до них має бути відповідне ставлення, припинити безпідставно підвищувати тарифи, ставитеся до цього правильно - тарифи повинні бути економічно обґрунтованими», - говорить президент об'єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков.

Реформована залізниця, наполягають експерти - це одна з умов угоди про асоціацію між Україною та ЄС та транспортної стратегії до дві тисячі тридцятого року, яку розробили за допомоги Міжнародного банку. Зокрема, треба звільнити «Укрзалізницю» від непрофільних та зайвих активів, приміром - зменшити кількість локомотивних депо, зараз вони заповнені частково, а також скасувати податок на землю – таке мито залізничники сплачують лише в Україні.

«На сьогоднішній день вже мала б підбиратись цифра до п’яти мільярдів – це п’ять- шість відсотків від загальної виручки компанії, дуже багато країн мають звільнену залізниця і це логічно, бо колії вони не перейшли у власність залізниці вони залишилися у власності держави і залишаться завжди. І виходить так, що платиться державі за державну землю», - говорить директор з розвитку бізнесу «Укрзалізниці» (2016-2020) Андрій Рязанцев.

А ще «Укрзалізниця» може звільнити великі міста від заторів - стати альтернативою автобусам та маршруткам.

«Якщо ви забезпечуєте, щоб вони це робили потягами, електричками, не автобусами і автомобілями - то ви зразу вирішуєте проблему і функціонування міста. У вас не має бути паралічу, який у нас щоденно виникають в місті із-за корок», - говорить економіст Борис Кушнірук.

Які зміни Володимир Жмак запровадить в «Укрзалізниці» наразі не відомо - на засіданні Уряду його не було, коментарів поки не дає.

Поділитися: