В Україні залізничники вийшли на пікет: чого вимагають працівники?

05 серпня, 17:21
В Україні залізничники вийшли на пікет: чого вимагають працівники? - фото 1

Вимагали діалогу з чиновниками, щоб ті рятували залізницю від тотального руйнування.

"Укрзалізницю" лихоманить зусібіч. Терпець урвався не тільки в пасажирів, а й у залізничників. Вагони і локомотиви в аварійному стані, нових запчастин для ремонту немає, техніка зношує останні запаси міцності, а мізерні зарплати залізничників постійно урізають. Сьогодні люди вийшли на пікет до профільного Міністерства. Вимагали діалогу з чиновниками, аби ті рятували залізницю від тотального руйнування. Простояли майже сім годин на пекучому сонці в очікуванні рішення. Що завадило діалогу і чи змінили свої вимоги залізничники?

Залізничники в масках, сигнальних жилетах із саморобними плакатами йдуть на пікет до Мініфраструктури. Вимагають усунути постійні порушення керівництвом "Укрзалізниці" умов галузевої угоди. Машиніст електровоза показує свій розрахунковий лист.

«Виходить 12 тисяч на руки. В мене вже 30 відсотків за вислугу років і клас кваліфікації», — говорить В’ячеслав Федоренко, машиніст електровоза.

Більше за мізерну платню обурює стан залізничної техніки. Каже: що це катастрофа.

«У нас із локомотивів найбільш свіженький серії "ВЛ-8" 1963 року випуску. Сам факт виїзду локомотива на лінію є загрозою життю, здоров’ю та безпеці руху», — продовжує В’ячеслав.

Бракує найнеобхідніших запчастин, — кажуть залізничники.

«На мій пункт обслуговування запчастини не виділялись», — говорить Микола Войтович, начальник пункту технічного обслуговування вагонів.

Їх бригада не отримувала вже півтора року. Каже: за півстоліття, що працює, таке бачить уперше. Щоб аварії не сталося сам вишукує необхідний дріт.

Лідія й сама працює на станції. За малу зарплату переживає менше, ніж за чоловіка. Той ходить у рейси на зношеному електровозі.

«Коли електровоз посеред поля зупинився, і ніхто нічого. І ось чекайте вдома чоловіка» — каже Лідія.

Змінити наглядову Раду — це ще одна вимога.

«Якщо 4 тысячі в слюсаря, а в члена Наглядової Ради 400 тисяч, то вибачте, люди добрі, ви смієтеся? З нас результату нуль», — розповідає Сергій Москалець, голова Вільної профспілки машиністів локомотивного депо "Кременчук".

Пообіді пікетувальників запрошують на перемовини. Не всіх. Під звук свистків із вулиці охорона пускає шістьох залізничників. Журналістів на перемовинах із залізничниками чиновники воліють не бачити. Чому — так і не пояснили.

Три години очікування на вулиці під палючим сонцем і є перші новини від переговорників: залізничники порозуміння з чиновникам не знайшли. Реформ годі чекати. Кажуть: їх чути не хотіли.

Залізничники обурені: вимоги про зарплату в міністерстві навіть слухати не стали.

«Там підняття зарплати тільки на 10 відсотків. Ми їм задаємо питання: "Чому не 25, як по галузевій угоді?"», — додав Володимир Козельський.

Поступок не буде. У залізничників є запасний план, якщо їх не почують.

«Ми будемо проводити акції протесту по всій Україні, робота по інструкціїї, пікетування Офісу Президента», — ділиться голова Вільної профспілки залізничників України Володимир Козельський.

Поки ж Міністерство просить про другу розмову. Залізничників на неї чекають у четвер.

Поділитися: