В Україні розповіли, що впливає на вартість залізничних квитків

05 серпня, 20:30
В Україні розповіли, що впливає на вартість залізничних квитків - фото 1

Квитки дорожчають, — кажуть залізничники, — тому що потрібні гроші, щоб оновлювати поїзди. Куди витрачали їх раніше — запитання.

Скільки заплатимо за квитки на потяги? Плани "Укрзалізниці" встановлені у фінансових розрахунках компанії. Уряд напередодні прийняв відповідний документ. Але ні в "Укрзалізниці", ні у профільному Міністерстві, не розповідають про свої плани. Прозоро формувати тарифи поки не виходить. Чому від цього страждаємо ми з вами і який вихід із ситуації?

З таким "комфортом" із Високопілля в Херсон їхав Михайло Ігнатенко. Разом з іншими пасажирами поїзда вони не тільки задивлялися на дощ за вікном, але і сиділи під ним у вагоні.

«Скільки я не їздив у поїздах, ну, такого, звичайно, ще не було, щоб злива пішла у вагоні. Це для мене було шоком», — ділиться житель Херсона Михайло Ігнатенко.

А ціни на квитки "Укрзаліізниця" збільшує. Останній раз — у квітні 2019-го. Тоді проїзд подорожчав на 14,5%. Підняти тарифи планували і цього року.

«У планах "Укрзалізниці" була поетапна, щомісячна індексація тарифів у 2020 році», — повідомляє транспортний експерт Олександр Кава.

Фінансовий план Уряд затвердив. Що в ньому? Чи буде підвищення цін? На скільки? — Невідомо. Ми спробували запитати у міністра інфраструктури, але чиновник настільки завантажений, що і 10 хвилин не зміг нам приділити.

Квитки дорожчають, — кажуть залізничники, — тому що потрібні гроші, щоб оновлювати поїзди. Куди витрачали їх раніше — запитання. На перевезення під дощем?

Ось відповідь, на наш інформаційний запит від "Укрзалізниці". Визнають: понад 90% вагонів і локомотивів зношені.

«В інвентарному парку "Укрзалізниці" 3 900 пасажирських вагонів, серед яких у робочому парку — 2,5 тисячі. Знос — 92,8%».

Що прийняли чиновники, пасажири відразу дізнаються, коли прийдуть у касу за квитками. А як планувати свої витрати промисловцям? За вантажні перевезення залізничники теж хочуть більше грошей.

«"Укрзалізниця" щорічно придумує можливості, яким чином підвищити вартість перевезення. То вони заганяють вартість залізничних вагонів. 9 000 залізничних вагонів, що належать державі, стоять на приколі, ними ніхто не користується. Вони дорогі. Ми, звичайно, не готові платити більше за той сервіс, який надає "Укрзалізниця"», — розповідає Микола Горбачов, президент Української зернової асоціації.


Нові тарифи "Укрзалізниці" для частини промисловців будуть непосильними. Перевозити товар їм доведеться автомобілями. А це навантаження на дороги, які і так ледве витримують. Транспортні тарифи під контролем могла б тримати незалежна структура.

«Нормальна практика, коли є незалежний орган, який установлює справедливі, обґрунтовані тарифи. Коли закупівля окремих товарів і послуг на "Укрзалізниці" у два, три, чотири рази вища за середньоринкову, вибачте, — це корупція. І це не повинно лягати на вантажовідправника або вантажовласника», — ділиться міністр інфраструктури (2016–2019 рр.) Володимир Омелян.

Спроб створити Нацкомісію було кілька, і всі — без результату. За справу взялися народні депутати вже цього скликання. Зареєстрували свій законопроєкт.

«Ідея представлення законопроєкту про Національну Комісії з питань регулювання на транспорті виношувалася з вересня місяця. Ми сподівалися, що Міністерство інфраструктури подасть свій проєкт закону. Законопроєкт ми до сих пір не отримали від Міністерства. Тому 23 липня ми подали свій варіант, який ми напрацьовували з різними стейкхолдерами, зокрема і з бізнесом», — розповідає Олександр Скічко, народний депутат, фракція партії "Слуга народу".

Бути чи не бути нацкомісії, що регулює транспортні тарифи, повинен вирішити Парламент. Але вже не раніше вересня. Зараз у депутатів канікули.

Поділитися: