В Інтернеті все частіше орудують шахраї

25 серпня, 23:57
В Інтернеті все частіше орудують шахраї - фото 1

Просять гроші за покупку наперед, а потім блокують сторінку та зникають без сліду.

Чи можна повернути кошти, та як вберегтися й не потрапити в пастку аферистів?
З’ясовувала кореспондентка 34 телеканалу.

Юлия розповідає, що вже давно мріяла стати візажистом. Назбирала грошей та замовила косметичний стіл.

«Повелася просто на прекрасний пост. Супер-стіл, той, який я хотіла, ще й стілець в подарунок. Ну, я взяла списалася з магазином, все це оплатила, купила», - розповідає Юлія.


Коштувала покупка понад дві тисячі. У результаті — ні стола, ні грошей. Продавець ще й заблокував Юлію у соцмережі.

«Я вирішила зайти подивитися, вони вже змінили назву. Потім я попросила свого молодого чоловіка написати, але не писати з приводу мене, в результаті вони його теж заблокували. Всі мої подружки намагалися знайти, їх неможливо було знайти потім», - продовжує Юлія.


Таких, як Юлія, каже хлопець дівчини, вони знайшли ще кілька десятків. Їх усіх обдурив один й той самий меблевий магазин. Микита розповідає, звернулися до поліції, написали заяву. А ще зателефонували у банк.

«Відразу стало зрозуміло, що це шахраї. Подзвонили в “Приватбанк”, тому що вона з нього переводила гроші. Банк заявку склав з приводу шахрайства», - ділиться Микита.

/
Такі випадки не поодинокі, кажуть і правоохоронці. За останній рік до обласного департаменту кіберполіції надійшло майже півтори тисячі заяв про шахрайство в інтернеті.
У банках кажуть, зі свого боку можуть тільки заблокувати картку шахрая. Та й те, лише коли скарг буде чимало. Аби повернути гроші, треба аби в поліції розпочали кримінальне провадження про шахрайство, а далі - звертатися до суду.

«Факт шахрайства буде підтверджений тоді, якщо це буде масово, будуть простежуватися транзакції. Це, як би, не кілька місяців, а то і більше», - пояснює юрист Артем Шахторін.


А краще ретельно перевіряти продавця, каже SMM-спеціалістка. Вона проаналізувала сторінку шахраїв, які обманули Юлію. Висновок наступний - варто перевіряти, чи не змінювали часто продавці назву свого магазину; подивитися, чи є відгуки та чи реальні підписники на сторінці.

«Якщо в акаунті магазину взагалі немає живих фотографій, якщо ви бачите, що всі фотографії взяті з інтернету, як в інших магазинах, фотографії взяті на стоках, теж варто насторожитися і не довіряти цьому магазину. Варто насторожитися, якщо взагалі немає післяплати», - радить SMM-спеціалістка Єлизавета Омельченко.

Якщо все ж вирішили замовити в Інтернеті, ще й на чималу суму, юристи радять укласти договір з продавцем. Бо листування доказом для суду не буде.

Поділитися: