Українські виробники нафтопродуктів вимагають встановити мито

28 травня, 18:30
Українські виробники нафтопродуктів вимагають встановити мито - фото 1

На імпортний «дизель» та скраплений газ.

Навіть написали листа до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Там мали зважити всі «за» і «проти» та ухвалити рішення - потрібне мито чи ні. Та за кілька хвилин до засідання питання просто зняли з обговорення. Що про ймовірне підвищення цін на пальне думають урядовці та кому вигідно таке мито – дізнавалися журналісти.

Мито вимагають встановити на рівні майже 8 з половиною відсотків. А ще українські виробники нафтопродуктів наполягають, що ставка податку має зростати з року до року - до 2024 року українські компанії просять майже 26 відсотків мита для іноземних конкурентів. Введення мит буде сприяти зростанню внутрішнього виробництва і зниженню собівартості українських нафтопродуктів.

«Собівартість виробництва може й зменшиться, а ціни на заправках - навряд чи», — кажуть експерти.


Мито - суцільна вигода для українських продавців пального. Лише вітчизняного дизелю країні не вистачить. Українські монополісти через шалений попит диктуватимуть ціни на власний розсуд.

«Розмір запропонованих мит такий, що цей канал просто закриється. Це призведе до монополізації ринку гравцями, що залишилися, у тому числі і внутрішніми. Яка логіка мит?
Закрити, обмежити конкуренцію, щоб хтось міг підняти ціни», - розповідає директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.


Є ще варіант - продавці-іноземці залишаються на українському ринку, але продають пальне значно дорожче. Українські монополісти теж піднімають ціни на свій товар.

По півтисячі гривень на тиждень Володимир залишає в касі газової заправки. Витрачати більше не зможе.

«Довелося 20 хвилин їхати в заторі, відповідно витрата газу зростає. Буду їздити, тому що робота пов'язана з пересуванням на автомобілі», - пояснює житель Києва Володимир Багаліка.


Водії не розуміють, чому ціна на нафту у світі падає, а на пальне на українських заправках може піднятися.

Дорожче дизпаливо та скраплений газ - дорожчі квитки на проїзд у транспорті. І вантажі возити теж буде дорожче.

«Аграрні компанії перевозять урожай, використовуючи дизельне паливо. Українська залізниця – “Укрзалізниця”, яка перевозить і пасажирів, і вантажі. Й гірничорудні підприємства. Це все перекласти на кінцеву продукцію», — ділиться президент об’єднання підприємств “Укрметалургпром” Олександр Каленков,


Тобто заплатять за дорожче пальне покупці будь-якого товару. А зароблять на цьому більше тільки вітчизняні виробники нафтопродуктів.

«Цей фактор точно грає проти кінцевих споживачів, бо якщо хтось заробляє, то хтось втрачає», говорить економічний експерт Борис Кушнірук.


Пропозиція чиновників – мита не запроваджувати, а розвивати українську нафтопереробну галузь в умовах конкуренції.
Коли українські компанії вироблятимуть вдосталь для країни палива, то й імпортне - не знадобиться.

Хочете отримувати оперативні та важливі новини? Підписуйтеся на наші канали в Telegram і Youtube, сторінки в Instagram, Facebook і Twitter. А також приєднуйтеся до нашої групи на Facebook: там ви маєте можливість публікувати власні новини.

Поділитися: