У харківському вагонному депо “УЗ” скаржаться на небезпечні умови праці малярів

24 березня, 20:01
У харківському вагонному депо “УЗ” скаржаться на небезпечні умови праці малярів - фото 1

Маляри годинами вдихають ядучий туман розпиленої фарби.

Маляри захищаються від туману фарби тканинними пов’язками. Нестерпні умови у малярному цеху “Укрзалізниці” зафільмували самі працівники. Відео вони виклали у соцмережі, після невдалих перемовин із головним з охорони праці.

«Я працюю 21 рік. Я жодного разу не бачив, щоб видавали засоби захисту малярам», — заявив голова Вільної профспілки залізничників України пасажирського вагонного депо станції “Харків-Сортувальний” Віктор Кисельов.


Заступник керівника харківського депо відмовився коментувати цю інформацію.
А поки керівництво харківського депо “Укрзалізниці” ховається за охоронцями, маляри і надалі працюють без спеціального захисту.

«При роботі з будь-якою фарбою, якщо вона наноситься способом розпилення, — обов’язково використовувати засоби захисту дихання. Тому що лако-фарбовий туман, в будь-якому випадку, становить небезпеку», — сказав заступник голови технічного комітету зі стандартизації ТК-168 “Лаки та фарби” Володимир Удовіченко.


Захист робітників — обов’язок роботодавця. Його недотримання — це порушення закону. Але через безгрошів'я працівники харківського депо “Укрзалізниці” змушені терпіти шкідливі умови роботи.
Порушенням техніки безпеки має запобігати Служба охорони праці. Однак інспектори обмежені законом.

«Треба, щоб звернувся працівник. Перевірки зараз здійснюються лише планові. Періодичність цих перевірок не частіше одного разу на два роки», — пояснив заступник директорка департаменту нагляду в промисловості і на об’єктах підвищеної небезпеки Державної служби України з питань праці Олександр Ігнатенко.


Нехтування технікою безпеки — не єдиний випадок порушення законів про працю в “Укрзалізниці”, пояснюють експерти.

«Люди працюють повний робочий тиждень, але отримують зарплату лише за чотири дні. Премії суттєво скорочені. Відсутність реформи і тотальна корупція, яка, я боюся, після останнього звільнення тільки посилиться, призводить до того, що про людей просто забули. Вони виживають, хто як може», — розповів міністр інфраструктури України у 2016–2019 роках Володимир Омелян.
Поділитися: