Спека у вагонах: чому досі в Україні поїзди без кондиціонерів випускають у рейси?

Спека у вагонах: чому досі в Україні поїзди без кондиціонерів випускають у рейси? - фото 1

Неначе в сауні — із забитими вікнами і мокрими спинами їздять пасажири "Укрзалізницею". Влітку у вагон краще навіть не зазирати, кажуть, бо дихати немає чим.

Але тисячі людей щодня їдуть, бо альтернативи немає. Скільки в Україні вагонів без кондиціонерів і чому їх досі випускають у рейси?

Нижня полиця – духовка, верхня – гриль – жартували пасажири плацкарти дорогою з Києва до Маріуполя.

Реклама

Влітку пасажирів більшає – у півтора рази, – кажуть в "Укрзалізниці". Аби влізли всі – на рейки ставлять вагони з резерву. Часто ті, що варто було б порізати.

Загальний парк компанії – три тисячі вісімсот пасажирських вагонів. І більшість – стала на рейки ще Радянського Союзу. Нових, за незалежність, купили з пів тисячі. Але, навіть, деяким з них вже під "тридцятку".

І кондиціонери в них — за розкіш. Нових вагонів поки немає, старі начебто й ремонтують. Так само і локомотиви, і колії.

«Той же власний план, який вони ставлять, вони виконують десь на 25, на 30%. Впливає і на швидкість вантажо- і пасажирських перевезень, і на якість надаваних "Укрзалізіцею" послуг», — зазначив директор GMK CENTER Станіслав Зінченко.

На все нове треба більше грошей. Їх планують здерти з бізнесу – підняти тарифи на перевезення вантажів

«Як і минулі роки, частина клієнтів просто піде з "Укразалізниці" на альтернативні види транспорту, ми точно не побачимо ані нових вагонів, ані нового ремонту колії», — заявив генеральний директор федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

Єдиний шанс – розділили залізницю на кілька компаній. Одна возитиме пасажирів, інша – вантаж, третя опікуватиметься коліями, і ще одна – вагонами, - пропонують експерти. Тоді буде простіше відслідкувати, куди діваються гроші.

«Більше 7 мільярдів корупційних збитків тільки за один рік. Більше того – є заява НАБУ, щодо цих зловживань, є кримінальні провадження Національної поліції, інших правоохоронних органів», — сказав народний депутат Михайло Цимбалюк.

В Укрзалізниці і самі готові змінюватись і розділятись. Але кажуть – треба воля держави і трохи бюджетних грошей.

Так це працює і за кордоном — за пасажирів доплачує держава. Інакше — квитки були б дорожчими вдвічі, — рахують залізничники. Але там мільйони людей не стікають потом у літню спеку у вагонах.

Реклама