Скільки коштує проїзд у Дніпрі, Кривому Розі та Кам'янському?

Дешевше, ніж у трамваї! Проїзд по 6,50. Цього тижня у Дніпрі запустили соціальний автобус. Щоправда, на рейс він виходить лише раз на день — о 6:00. Їздить від вулиці Мохової до Старомостової площі.

Та от громадськй транспорт обходиться дніпрянам дорожче. За один квиток — 8 гривень. Тимчасом як кам’янчани їздять по 6. А більшість криворіжців — узагалі безкоштовно.

Рогатим на роботу та з роботи. Валерія їздить електротранспортом щодня. Каже: так намагається економити. Щоправда, з нинішнім тарифом не надто виходить, зізнається дівчина.

«Щодня у мене витрачається по 16 гривень мінімум. З тим ще, як трамваї сходять із рейок, а то й більше, бо доводиться пересідати. На місяць це виходить понад 300 гривень. Економії взагалі ніякої немає», — говорить Валерія Шостак.
«З бюджету нам забезпечуються всі захищені статті: заробітна плата, елетроенергія — це основні показники, які забезпечується бюджетом. Ті кошти, які ми заробляємо, вони йдуть на забезпечення експлуатаційної діяльності підприємства», — говорить начальниця планово-економічного відділу КП "Дніпровський електротранспорт" Зоя Смакота.

Щороку в нашому місті кондуктори електротранспорту збирають з пасажирів близько 17 мільйонів гривень. Але цих коштів — не вистачає, жаліються транспортники. Бо Дніпро має понад 250 трамваїв та 185 тролейбусів. Утримувати їх — задорого.

«У 2021 році в Дніпрі було проведено капітальний ремонт 4,5 кілометра трамвайних колій, проведено капітальний ремонт та модернізацію двох тягових підстанцій, які дозволили нам продовжити тролейбусний маршрут № 12 до житлового масиву "Перемога-6", а також покращити сполучення з житловим масивом "Придніпровськ"», — говорить заступник директора КП "Дніпровський електротранспорт" Володимир Сусленков.

Тож гроші не залежуються. І тариф у Дніпрі, звісно, не зменшать. Але можна зробити так, аби він був зрозумілим для пасажирів, кажуть транспортні експерти.

«Якщо будуть прозорі закупівлі, якщо буде нормальне функціонування тендерної системи, якщо буде закуповуватись те, що потрібно, а не те, що хочеться , тоді у нас може буде нормальний стан и нормальне функціонування транспортної системи. Тоді цей тариф і виправданий, і можна його підвищити, і тоді це буде тарифом розвитку», — говорить експерт із транспорту Михайло Тонконогий.

А у Кам’янському рогаті обходяться трохи дешевше — у 6 гривень. Але і така вартість, кажуть жителі, б’є по кишені.

«З понеділка по п'ятницю користуюся, вранці та в обід. Вибору немає. Автобус дорожче виходитиме, ніж трамвайчик. На місяць близько 300 виходить», — говорить Ольга Жушман.

На відміну від Дніпра, тут трамваї — у фаворі. Бо охоплюють усі частини міста, навіть найвіддаленіші. Віталій Раільйович працює водієм майже 40 років. Каже: пам’ятає часи, коли квиток коштував копійки. Утім, запевняє, попри зростання тарифу, пасажирів не меншає.

«Ми актуальні з тієї причини, що ми є основним і головним перевізником для соціальних верств населення, тому що населення у нас не найбагатше, а трамвай возить усіх пільговиків, без винятку. Наш трамвай, на відміну від маршруток, абсолютно не шкодить екологічно, оскільки у нас немає двигунів внутрішнього загоряння. Користуємося електроенергією. За нами майбутнє», — говорить водій трамвая Віталій Клєблєєв.

Окрім трамваїв, у Камянському їздять і комунальні автобуси. Загалом їх 33. Вартість проїзду — від 8,5 до 10 гривень.

«Є певна методика, за якою проводяться всі ці розрахунки. Плюс документи, що підтверджують кожну цифру. Всі автобуси пристосовані для людей з інвалідністю, тому на сьогодні скаржитися нема на що. Усіма автобусами ми задоволені», — говорить начальник міського управління транспортної інфраструктури та зв'язку Дмитро Конельський.

Найбільше пощастило криворіжцям. Вони у громадському транспорті можут їздити безкоштовно

Катерина пересувається містом переважно на швидкісному трамваї. Каже; як тільки оформила картку криворіжця — за громадський транспорт ані копійки не платить. Для тих, хто такого папірця не має, проїзд — 2,5 грн.

«Це дуже недорого. Але у Львові громадський транспорт коштує 10 грн. Кажуть, у Києві він буде 20 грн, тож проїзд 2,50 у Кривому Розі — це мінімальна ціна», — говорить жителька Кривого Рогу Катерина Саєнко.

У транспортному департаменті запевняють: така низька ціна тримається коштом міського бюджету. Тобто він майже стовідсотково покриває всі витрати. Як наслідок, понад 400 тисяч криворіжців пересіли з маршруток на трамваї та тролейбуси.

«За розрахунками підприємства, собівартість перевезення одного пасажира на сьогодні складає 12-14 грн залежно від виду транспорту. Міський бюджет соціально направлений. Тому прийнято рішення підтримувати підприємства за рахунок міського бюджету і дати можливість мешканцям міста безоплатно або за 2,50 користуватися комунальним транспортом», — говорить начальник міського управління транспорту та телекомунікацій Сергій Сиротюк.

Змінювати тариф у мерії поки не планують. І, як не дивно, економісти з таким рішенням — не згодні. Кажуть: довго так міський бюджет не протримається. Бо без пасажирських грошей забезпечувати належний стан транспорту — не вийде.

«Перспектив радикального, хорошого та якісного покращення транспорту ми, на даний момент, не бачимо. Я вважаю, що резонніше було б все ж таки хоча б мінімальна оплата, але вона була, це була б свого роду компенсація та мінімізація втрат. І це дало б шанс сформувати ось ці ось надлишки, які ми витрачаємо зі свого бюджету на якісне поліпшення рухомого складу», — говоририть економіст Юрій Яковенко.

Утім експерти додають: усі зміни в тарифах повинні бути прозорими. Тобто кожен пасажир має чітко розуміти, чому доведеться платити більше.

«Завжди чомусь підвищення проїзду здійснюється планомірно. Наприклад, бензин здорожчав на 10%, вартість проїзду здорожчала на 2 гривні. Електроенергія додала 5% — вартість проїзду здорожчала на 2 гривні. В економіці так не буває. Тобто у відкритій ринковій економіці, про яку ми говоримо і якої ми прагнемо, тут усе має бути порівнянно», — говорить економіст Кирило Огданський.

Та як би не збільшували вартість проїзду, врешті ціна для жителів залежить від того, скільки грошей за нас може заплатити місто. Наприклад, у Дніпрі, де тариф у трамваях і тролейбусах один із найвищих у регіоні, бюджет утримує електротранспорт приблизно на 80%. У мерії обіцяють: найближчим часом проїзд не здорожчає.

Раніше ми писали про те, що на Дніпропетровщині у пожежі загинув чоловік.

Реклама

Інга Лучкіна
Інга Лучкіна Кореспондентка, шеф-редакторка програми "Деталі.Підсумки". Досвід роботи у журналістиці — 11 років. На 34 телеканалі працюю 8 років. Улюблені теми: медицина, комунальні питання, діти.
Валерія Заярна
Валерія Заярна Кореспондентка. Загалом у журналістиці працюю близько двох років. Улюблені теми: спорт і кримінал ?‍♀️?, але часом волію і щось лайтовіше. Наприклад, тема мистецтва: концерти, картинні галереї.

Реклама