Реконструкція вулиць, доріг і оновлення транспорту: як Дніпро змінилося за минулий рік

09 вересня, 17:50
Фото: М. Журавель, 34 телеканал - фото 1
Фото: М. Журавель, 34 телеканал

Дніпро подорослішав на рік. За цей час він перетворився на мегаполіс із нью-йоркськими видами і незвичайними пішохідними бульварами.

Уже цієї суботи, 12 вересня, Дніпру виповниться 244 роки. Свято планується відзначити з розмахом: для місцевих жителів готують насичену концертну програму, а також фестивалі та ярмарки. Однак найкращими подарунками для містян залишаються реалізовані інфраструктурні проєкти. Журналісти 34 телеканалу з'ясували, що у Дніпрі змінилося за рік, і коли в місті закінчать реконструкцію центральних вулиць.

ДОРОГИ І ЗУПИНКИ. 2020-й у мерії Дніпра оголосили роком ремонту внутрішньоквартальних доріг. Зауважується, що оновлення вулиць проводиться не точково, з латанням дірок, а комплексно: повністю замінюється асфальтове покриття, розмітка, дорожні знаки, встановлюються антипаркувальні стовпчики.

«Ми не ремонтуємо дороги біля одного-двох будинків, роботи проводяться масштабно. Техніка заїжджає на житловий масив або район, і там ремонтується максимальна кількість внутрішньоквартальних доріг», — зазначають у пресслужбі Дніпровської міськради.

Зокрема цього року до розуму довели дороги на житловому масиві "Лівобережний-1", вулиці Петра Калнишевського, вулиці Менахема Шнеєрсона, а також на проспектах Богдана Хмельницького, Гагаріна та Олександра Поля.

Крім того, замінили в місті і зупинки громадського транспорту. Павільйони виконані в єдиному дизайні, мають однакову конструкцію, колір і розмір. Суттєвою відмінністю від "попередників" стало те, що в нових зупинкових комплексах не передбачені торгові кіоски, в яких раніше продавали цигарки та спиртне. Вартість одного павільйону — 220 тисяч гривень. Установлюють їх за рахунок інвесторів і меценатів, а також за гроші з міського бюджету.

ВУЛИЦЯМ — НОВИЙ ВИД. У Дніпрі з вулиць, якими колись щодня курсували тисячі автомобілів, роблять пішохідні бульвари з фонтанами, декоративними стовпами освітлення і клумбами. Зокрема йдеться про вулиці Короленка, Південну, Яворницького та площу Шевченка.

Так, на Короленка підрядники повністю змінили планування, зняли асфальт, демонтували внутрішні комунікації і викорчували дерева. Замість цього — поклали тротуарну плитку, встановили кілька фонтанів, зони для відпочинку, трьохфункціональні світильники, а також кілька арт-об'єктів, серед яких PixelWall — місце, де охочі можуть створювати малюнки з пікселів.

Презентувати оновлений бульвар планували ще в травні цього року. Однак через пандемію коронавiрусу терміни довелося зрушити, — кажуть у мерії.

«Ми обіцяли відкрити Короленка навесні, але через закриті кордони не змогли зробити і доставити з Європи освітлювальне обладнання. Тому терміни зрушилися», — розповідає журналісту 34 телеканалу головний спеціаліст відділу забезпечення діяльності міського голови і його заступників Антон Андрієнко.

До невпізнання зміниться вулиця Яворницького і площа Шевченка. Реконструкція цих об'єктів свого часу викликала неабияке обговорення серед містян. Місцеві жителі скаржилися на підрядників, які викорчували дерева і демонтували квіткові клумби. Однак екозахисників поспішила заспокоїти міська влада: в мерії пообіцяли висадити на бульварі 20-річні дуби. Там також установлять зони для відпочинку, арт-об'єкти і зелені острівці.

Водночас площу Шевченка вистелять бруківкою і зроблять проїзд автомобілістів із пріоритетом для пішоходів — таке у Дніпрі реалізовується вперше.

«Асфальт на проїжджій частині замінили на гранітну бруківку. Уздовж проїжджої частини з'явилася велодоріжка. Одним з інноваційних рішень стала ліквідація асфальтового поля перед головним входом у парк», — зазначають у Дніпровській міськраді.

Спочатку передбачалося, що проєкт підрядники здадуть до 1 вересня, проте роботи на вулиці Яворницького та площі Шевченка тривають досі.

«За тендером усі роботи на площі Шевченка і вулиці Яворницького повинні закінчити до 31 грудня. Але ми дуже попросили підрядника встигнути до Дня міста, щоб люди могли цього святкового дня насолодитися новими зонами відпочинку», — заявляє Антон Андрієнко.

Роботи тривають і біля нового житлового комплексу "Катеринославський" на вулиці Південній. Вона також стане пішохідною. Незабаром там з'являться вуличні меблі, зелені насадження, ігровий майданчик і декоративний струмок, установленням якого зараз займаються підрядники.

ТРАНСПОРТ. Цього року в міській раді оголосили війну з некомфортабельним громадським транспортом. У межах програми "Смерть маршруткам" у місті змінюють маршрутні таксі малої місткості на автобуси місткістю понад 100 осіб. У них встановлені системи клімат-контролю, відеокамери та USB-порти. Буси також орієнтовані під людей з обмеженими можливостями. Зараз у Дніпрі курсують 243 нових автобуси. Кожен із них коштує близько 50 тисяч євро. До кінця року в мерії планують придбати ще близько 70 одиниць.

До Дня міста планують відкрити тролейбусний маршрут на житловий масив "Придніпровськ". Для нової гілки на вулиці Набережна Перемоги спеціально побудували трансформаторну підстанцію. В її основі — автоматичне, електронне управління. Устаткування зробили під замовлення. Курсувати за маршрутом будуть тролейбуси на суперконденсаторах, обладнані кондиціонерами, системою відеоспостереження і USB-портами.


Раніше ми писали, що у Дніпрі місцеві жителі збирають підписи на ремонт дворів, екологію та відновлення скасованих під час карантину маршрутів.
Ми також розбиралися, чому в Україні зростає рівень безробіття.

Максим Журавель
Максим Журавель журналіст, редактор
Поділитися: