Реформа “Укрзалізниці” буксує

22 травня, 21:25
Реформа “Укрзалізниці” буксує - фото 1

Сервіс не європейський, порушень на десяток мільярдів гривень - це результат держаудиту.

А план реформування головного перевізника країни, як виявилося, є. Але він припадає пилом у парламенті ще з минулого року. Який він і коли отримає зелене світло – дізнавались наші журналісти.

Одразу два законопроєкти про реформування “Укрзалізниці” на тупиковій колії. Ще від минулого літа вони знаходяться у парламентському профільному комітеті. Один туди подали депутати «Європейської солідарності», другий - альтернативний, але за суттю схожий, розробили самі члени комітету з владної фракції. На черговому засіданні за жоден з документів парламентарі не взялися.

«Потрапили у комітет у вересні минулого року, про реформування “Укрзалізниці” - ми працюємо над ними. Це дуже складно швидко зробити», – пояснює член комітету з питань транспорту та інфраструктури Верховної Ради України Микола Тищенко.


Нові закони допомогли б дати лад фінансам монополіста. Бо нині усі гроші в одній купі. А можна було б відділити вантажні перевезення від пасажирських, утримання інфраструктури від обслуговування потягів. За євростандартами.
А поки депутати у комітеті транспорту та інфраструктури зволікають, на залізниці квітне корупція. От останні дані перевірки:

- Загалом ревізією встановлено порушень фінансової дисципліни та недоліків у діяльності АТ «Укрзалізниця», що впливають на фінансово-господарську діяльність, на суму 2.9 мільярди гривень. Крім того, ревізією встановлено порушень у сфері проведення публічних закупівель на суму 8,9 мільярдів гривень.


Але на думку одного з членів профільного комітету, Костянтина Бондарєва, потрібен ще один законопроєкт про реформування “УЗ”. Бо ті два, що вже є - не такі.

«Сьогодні нема рішення про його підтримку. В дуже скорий час з’явиться закон депутатський, який буде зареєстровано і буде підтримано», - каже К. Бондарєв.


Ні про новий документ, ні про нікчемність старих двох інший член комітету -Олександр Скічко - нічого не знає. Каже, що і він, і колеги збираються розглядати законопроєкти, що вже існують, а не той, якого ще немає.

«Я думаю, що найближчим часом буде організовано підкомітет і там буде розглядатися цей законопроект. Тому, думаю, не забариться з реформуванням», - сказав член комітету з питань транспорту та інфраструктури Верховної Ради України Олександр Скічко.


Не менше за пасажирів залізничної реформи очікують промисловці. Їм товар возити треба. Від вантажних перевезень залізниця має понад вісімдесят відсотків прибутку. Завищена вартість перевезення вантажів фактично компенсує наслідки безладу у фінансах “Укрзалізниці”.

«Якщо ми говоримо про довгострокову перспективу, єдиний шлях - не латати дірки, а зайнятися реформуванням “Укрзалізниці”. Те, що цей законопроєкт лежить в комітеті - це неправильно. Нема нормальної комунікації між народними депутатами, комітетом і міністром», – заявив президент об’єднання підприємств “Укрметалургпрому” Олександр Каленков.


Новий законопроєкт, як і старі, нардепи обіцяють розглянути до літніх канікул.

Хочете отримувати оперативні та важливі новини? Підписуйтеся на наші канали в Telegram і Youtube, сторінки в Instagram, Facebook і Twitter. А також приєднуйтеся до нашої групи на Facebook: там ви маєте можливість публікувати власні новини.

Поділитися: