Прибирати і сортувати речі: в Дніпрі розповіли, чим займатися на карантині

Прибирати і сортувати речі: в Дніпрі розповіли, чим займатися на карантині - фото 1

Оптимізація простору і чистота будинку зможуть підвищити рівень психологічного благополуччя.

Перестановка меблів і генеральне прибирання. Так психологи радять відволіктися від карантину. Навести порядок не лише вдома, але і у своїй голові. Як прибирання допомагає морально і що робити людям, у яких проблеми із самоорганізацією, — дізнавалися журналісти 34 телеканалу.

Як не сумувати на карантині, знає Марія. Вона щодня придумує собі задачу. Вчора займалася йогою на свіжому повітрі. Сьогодні ж — день генерального прибирання.

«Я вирішила влаштувати генеральне прибирання. Прибратися не лише в шафах, а й у себе в голові. І після цього аж дихається легше і думки на місце стали», — розповідає Марія.


І ділиться своїм цікавим лайфхаком.

«Щоб прибиратися було цікавіше, можете складати свої речі за кольорами веселки», — радить жінка.


Щоб підтримувати чистоту будинку — потрібно правильно оптимізувати простір. У шафі приклеїти гачки, на які можна повісити ремені, шарфи, окуляри та інші аксесуари. Зробити багаторівневу вішалку: повісити на одну ще кілька. Або скріпити їх підручними засобами. Купити органайзери для нижньої білизни і шкарпеток.

Оптимізація простору і чистота будинку зможуть підвищити рівень психологічного благополуччя, — кажуть експерти.

«Поширення пандемії складно контролювати, що дає відчуття хаосу, а тривалість карантину набуває почуття підвішеного стану — саме порядки в шафах зможуть надати психологічну підтримку у вигляді володіння ситуацією. Експериментальним шляхом було доведено, що чистота справляє позитивний вплив на партнерські взаємини, так само доведено, що чистота в будинку дозволяє розслабитися. Так само прибирання підвищує рівень самоорганізації», — говорить психолог Марія Палєєва.


Дар'я як ніхто інший знає правила самоорганізації. З початку карантину працює вдома. І налаштуватися на роботу було дуже важко. Тому навела порядок на робочому столі і придумала для себе спосіб не відволікатися на дрібниці.

«Раніше я відволікалася на малювання, на навчання, на спілкування з друзями, і на роботу залишалося мало часу. Але я знайшла вихід і тепер я встигаю все — і попрацювати, і зайнятися улюбленими справами. Я на початку дня пишу собі розпорядок дня. Складаю план в якому розписую все по годинах: чим я буду займатися, і як я буду проводити цей день», — ділиться з нами Дарина.


Самоорганізація безпосередньо залежить від мотивації. Якщо результат і мета дійсно важливі, налаштуватися на роботу буде легше, — кажуть психологи.

«Складіть список пріоритетів: починаючи з найважливіших справ. Поруч із кожним пунктом вказуйте час, який займе виконання кожного із завдань. Наступний крок — необхідно налаштуватися на виконання тих самих завдань. Організуйте своє робоче місце, пам'ятайте, що чистий простір — хороший помічник. Коли ви зважитеся виконати 1-ше завдання в списку ваших справ — не варто, не завершивши його, братися за інше», — радить психолог Марія Палєєва.


План дій або чек-лист допомагає заощадити час і бути дисциплінованим. В Інтернеті існує багато готових списків для прибирання, догляду за собою і навіть корисних звичок. Таким чином зручно викреслювати вже виконане завдання і переходити до наступного.

Хочете отримувати оперативні та важливі новини? Підписуйтеся на наші канали в Telegram і Youtube, сторінки в Instagram, Facebook і Twitter. А також приєднуйтеся до нашої групи на Facebook: там ви маєте можливість публікувати власні новини.

Реклама