Пасажири "Укрзалізниці" вимагають змін: що кажуть чиновники

Пасажири "Укрзалізниці" вимагають змін: що кажуть чиновники - фото 1

Потрібен новий закон і вони його ніби-то пишуть.

Пасажири вимагають змін. "Укрзалізницю" треба реформувати — переконані 9 із 10 опитаних соціологами респондентів. Такі результати дослідження платформи "Градус2. У профільному Міністерстві кажуть, що реформа буде. Що будуть міняти чиновники і з чим не готові миритись пасажири — дізнавалася кореспондент 34 телеканалу.

Двічі на місяць поїздами "Укрзалізниці" їздить Іван. Каже, що запитання до якості послуг є. Затримки прибуття, бруд у вагонах і драна постільна білизна.

«Ну, її просто підшили, і це все нова постіль. Гігієна — завжди зрозуміло, не кожен вагон може бути чистим. Той самий потяг може не завжди вчасно прибути», — розповідає пасажир "Укрзалізниці" Іван Вихівський.

Пасажирські перевезення збиткові, — кажуть експерти. За них має доплачувати держава, як це роблять в інших країнах. Але в нас, – кажуть експерти, — за пасажирів платять ті, хто возить "Укрзалізницею" вантажі.

«Тарифи з розрахунку тонна-кілометр. В 1,5 рази вище, ніж у Казахстані, в 2 рази вище, ніж у Росії. І це робить продукцію, яка перевозиться залізницями України, менш конкурентоспроможною», — повідомляє Олександр Каленков, президент ОП "Укрметалургпром".

Куди йде виручка з вантажних перевезень — невідомо. Але точно не на оновлення залізниці, — переконані експерти. У нормальному стані тільки кожен десятий вагон, решта — зношені, — кажуть в GMK Центрі. Гірша ситуація з коліями.

«За даними "Укрзалізниці", близько 11 тисяч кілометрів шляхів вимагають або капремонту, або модернізації. Ремонтують, за фактом, цього року десь 120–140 кілометрів із них. Дійде до того, що 60–70 відсотків шляхів будуть через 8–10 років узагалі непридатними», — ділиться директор GMK Center Станіслав Зінченко.

"Укрзалізницю" треба змінювати, — вважають пасажири. Їх опитала платформа "Градус".

9 із 10 опитаних вважають, що "Укрзалізницю" час реформувати. Інакше їздити може стати небезпечно, дорого, незручно, або взагалі потяги зупиняться. Найбільші проблеми, на думку опитаних, — корупція, старі вагони і те, що якість послуг неєвропейська.
Що реформа назріла, згодні і у профільному Міністерстві.

«Реформа конче необхідна. У нас є законопроєкт 1196, який саме про залізничній транспорт, який передбачає розділення "Укрзалізниці" на окремі вертикалі», — повідомляє міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Хочуть розділити компанію на кілька маленьких. Планують: одна возитиме пасажирів, друга — вантаж. Ще одна має опікуватися коліями і вагонами. І окрема — все ремонтувати.

«Тоді буде простіше відслідкувати, яка компанія буде збитковою, а яка буде приносити прибуток», — пояснює Олександр Скічко, голова підкомітету з питань залізничного транспорту Комітету ВР.

Пасажири перш за все отримають належний сервіс і покращення вагонів, локомотивного господарства і збільшення швидкості перевезення
Після реформи возити і людей, і вантаж зможуть приватні перевізники. Так само працюють і авіакомпанії. Вони за клієнтів змагаються, ваблять — цінами і умовами. Законопроєкт про розділення залізниці у профільному Міністерстві обіцяють допрацювати до кінця року. Потім передадуть Парламенту.

Реклама