Нові вулиці, бульвари та цікаві локації: як за рік змінився Дніпро?

01 січня, 11:34
Нові вулиці, бульвари та цікаві локації: як за рік змінився Дніпро? - фото 1

Розповімо про 12 місяців звершень та відкриттів. Бо, попри пандемію, життя у Дніпрі не зупинилося. Цьогоріч капітально ремонтували вулиці, з’являлися нові символи. Місто нарешті отримало тролейбус до Придніпровська.

Рік змін для Дніпра. У час, коли планета поставила життя на паузу через коронавірус, рідне місто невпинно розвивалось, і вже сьогодні нам є чим похвалитися. Нові вулиці, бульвари та цікаві локації. Цьогоріч встигли оновити громадський транспорт: закупили трамваї та проклали тролейбусну лінію. Як змінювався і розвивався Дніпро у 2020-му?

Понад три кілометри Набережної Перемоги відремонтували цьогоріч. І це наймасштабніше оновлення узбережжя Дніпра за останні 15 років. Із запланованої реконструкції за 2020 виконали 95 відсотків робіт. А вже наступного обіцяють з'єднати частини Січеславської Набережної та Набережної Перемоги.

«Нова тротуарна плитка, нова велодоріжка, нові бордюри, нове озеленення, малі форми, лави, урни. Нові туалети, нове освітлення. Ми отримаємо шматок благоустрою загальною довжиною близько 10 кілометрів, який буде представляти собою, напевно, найбільший променад в Україні», — розповідає Дмитро Волик, головний архітектор Дніпра.

Відкрили вулицю Яворницького — тепер вона стала бульваром. Замість проїжджої частини — тут нові лави та освітлення, ще встановили шахові столики, гойдалки для малечі і навіть гамак.

«Зона відпочинку, я думаю, дуже прекрасна. Добре відпочити, увечері посидіти з сім'єю, з дітьми», — ділиться житель Дніпра Олександр.

Ще кілька років тому вона була проїзною, тепер — пішохідна. Це про вулицю Короленка. На її реконструкцію містяни реагували неоднозначно. Через залізні конструкції та лави з каменю бульвар вважали незатишним. Та місія його інша, — каже головний художник Дніпра.

«Ця вулиця була покликана здивувати. Таких немає більше ніде, і ймовірно не тільки в місті, а й у світі. Проєктанти розробили саме так, щоб так — здивувати», — пояснює головний художник Дніпра Сергій Бєлий.

А головна родзинка бульвару, на думку Сергія Бєлого, — піксельна стіна. Каже: її аналогів в Україні немає.

Також цьогоріч додалася ще одна прикраса міста — неподалік Катеринославського бульвару встановили семиметрову статую Атланта. Аби виконати роботу, скульптори Микита та Єгор Зігура приїхали з Києва. Постать чоловіка незвичайна: він у кайданках, яких, однак, позбувається. Це символізує духовну та фізичну свободу.

«Якийсь філософський сенс, і кожен зможе по-своєму сприймати», — ділиться жителька Дніпра Вікторія.


Змінився не лише зовнішній вигляд міста. Дніпро став доступнішим. У 2020-му у Дніпрі з’явилися нові тролейбуси, а ще трамваї та великі автобуси.

Напередодні Нового року "Деталі" випробували оновлений транспорт. Свій шлях ми розпочали з третього Лівобережного. До площі Старомостовоі рушили 51-м автобусом. Замість старих “Еталонів” з осені там їздять сучасні “МАНи”.

Євген Алонов за 8 років устиг покерувати і “Спринтерами”, і “Богданами”, і тими самими “Еталонами”. Як пересів за нове кермо — одразу відчув різницю.

«Порівняно з нашими "Еталонами" — це небо і земля. Ні скрипу гальм, іде плавно, м'яко», — розповідає водій автобуса № 51 Євген Алонов.

Задоволені і пасажири.

«Краще, ніж було. А було й брудно, і свистіли діри у дверях. Зараз тепло, добре», — ділиться жителька Дніпра Віра.

Далі рушаємо на кінцеву зупинку автобуса № 101А. Старі "Рути" там поступово замінюють на великі жовті машини.

«Я, виходить, два місяці на ній їжджу. Претензій до неї ніяких. Усе працює — пічки, жарко. Ось я одягнений по-осінньому. Не в зимовому», — розповідає Олег Веремчук, водій автобуса № 101А.
«Місця більше. Тихіший, ніж звичайний. Затишніше в ньому, комфортніше», — ділиться житель Дніпра Олександр.

Доїжджаємо до площі Соборної, де на нас уже чекає шостий тролейбус. У ньому їдемо до Придніпровська.

«Маршрут дуже зручний. Тролейбуси нові. Дуже якісне обслуговування», — розповідає житель Дніпра Григорій.

Довжина маршруту — 16 кілометрів, сім із яких машини проїжджають на власному заряді.

«Я тут від самого відкриття, від самого початку на шостому маршруті. Проходили, звичайно, стажування, нам пояснювали конструкцію тролейбуса», — пояснює водій тролейбуса № 6 Василь В'юнов.

У 2020-му в місті оновлювали і трамваї. За рік із Лейпцига привезли 20 вагонів. Після дрібного ремонту їх поставили на колії. Зараз вони їздять 12-м та 16-м маршрутами.

Продовжують у Дніпрі і будівництво метро. Роботи на трьох майбутніх станціях знову стартували з кінця листопада. Після річного простою у тунелях залунали вибухи. Та через незаплановану паузу запустити метрополітен до Історичного музею планують уже у 2023-му році.

Поділитися: