Краща і найдовша в Європі: як створювалася Дніпровська набережна?

12 вересня, 14:55
Краща і найдовша в Європі: як створювалася Дніпровська набережна? - фото 1

Починалося все з колектору для комунікацій. Його проклали на узбережжі Дніпра та мали чимось прикрити. Вирішили облагородити набережну. Ця система обслуговує місто й досі.

Магніт для туристів та найпопулярніше місце серед дніпрян. Історія нашої Набережної почалася в шістдесятих роках минулого століття. Тоді її вирішили зробити візитівкою міста. Та насправді побережжя має стратегічне значення і регулює роботу чи не всього міста. Які секрети приховує найдовша набережна Європи?

Від житломасиву Парус до Південного мосту. Набережна у Дніпрі простягається на 23 кілометри, завширшки в деяких місцях сягає кількох сотень метрів.

Її перетинають 23 вулиці, а вздовж - розташовані пам'ятники, фонтани та плавучі ресторани. А ще вона найдовша, та ми впевнені, що найгарніша у Європі.

Та починалося все з колектору для комунікацій. Його проклали на узбережжі Дніпра та мали чимось прикрити. Вирішили облагородити набережну. Ця система обслуговує місто й досі.

Ігор вивчив побережжя Дніпра, так би мовити, і вздовж, і впоперек. Про Набережну написав кілька книжок.

Розбудовувати набережну розпочали у шістдесятих роках минулого століття. Ініціатором та першим будівельником був Борис Мільман.

«Ось нагорі це образ Бориса Яковича Мільмана, це образ перших будівельників, а він дійсно був першим, тому що саме йому прийшла ідея побудувати набережну», - розповідає історик Ігор Родіонов.

За словами істориків, до цього набережна виглядала ось так: обривистий причал, а у воді — тони деревини, бо тоді частиною міської економіки — була лісова промисловість.

Об'єднати найбільші житломасиви — таким було завдання набережної. Побудувати її вирішили зі шлаків. Тони цих відходів скидували у Дніпро із заводу Петровського, забруднюючи річку, каже історик.

«Тоді ці шлаки вирішили вивозити величезними МАЗами, КРАЗами, і прокладати уздовж берега, зміцнюючи його. Але цього не вистачало, потрібні були значно більші обсяги його, і тоді вирішили пустити паровозик», - продовжує Ігор Родіонов.

Звели, та не ремонтували. Після будівництва нашу набережну не оновлювали майже 40 років. Уперше реконструювати її взялися у 2005-ому.

«Весь період існування набережної, з 60-х років і до середини двотисячних, серйозно цим об'єктом ніхто не займався. Тому що взагалі вона виконувала інженерну і транспортну функцію, а ось благоустрій поступово занепадав», - повідомляє Дмитро Волик, головний архітектор Дніпра.

Саме після закінчення ремонту у 2008-му дніпровська набережна стала такою, якою ми знаємо її зараз.

«Центральна частина набережної, яка була реконструйована протягом 3 років, теж становить ділянку протягом 4 з дріб'язком кілометрів, загальна площа близько 18 гектарів», - продовжує Дмитро Волик.

Останнє масштабне будівництво — сквер Прибережний. Він розташований на Набережній Перемоги.

Тож у планах — ще декілька таких. Осучаснити набережну хочуть не лише у середмісті, а й на віддалених житломасивах.

Поділитися: