Економні, швидкі і нешкідливі для повітря: в Україні розповіли, що чекає на електрокари

03 серпня, 17:30
Економні, швидкі і нешкідливі для повітря: в Україні розповіли, що чекає на електрокари - фото 1

Від початку року через Дніпровську митницю завезли понад півсотні електрокарів. У всій країні цифра куди вища.

Економнічні, швидкі та не шкідливі для повітря. Все більше українців пересідають на електромобілі. До 2022 року ввозити такі машини до України можна було без податків. Але у Верховній Раді ухвалили новий закон про митний тариф, який ніби-то скасовує пільги. Чи здорожчають електрокари і що про новий закон говорять митники?

Олександр та Ірина три роки як пересіли з бензинового авто на електрокари. Зараз у родині вже дві “машини на батареях”. Одну придбали в Україні. Іншу — привезли зі Сполучених Штатів. Кажуть: коли обирали нові автівки, передусім звертали увагу на економічність та відсутність вихлопів.

«І обслуговування, і екологія, і витрата стояли на одному щаблі. Найголовніший мінус — це, швидше за все, пробіг на одній зарядці. У цих машин до 150 кілометрів — це якщо їздити за правилами дорожнього руху в нашому місті», — їздить на електрокарі Олександр Штепа.

Електромобілі в Україні стають дедалі популярнішими. Зокрема через цілком доступні ціни та пільги на розмитнення, — кажуть автодилери.

«Наприкінці 2018 року був прийнятий закон про умовно безкоштовне розмитнення електромобілів. Тобто, обнуляється ПДВ, не було акцизів. Це з початку 2019 року по кінець 2019 року», — продає електрокари Ігор Дугинець.

Потім сплату акцизу все ж повернули. А на початку червня Верховна Рада ухвалила новий закон “Про митний тариф”. За ним депутати змінили коди товарів, які мають ввозити до України. Зокрема і електромобілів.

«Народні депутати, коли голосували за відповідний новий закон, скасували попередній код товару, під яким ввозилися електрокари, а ввели два нових коди: для нового транспорту і для того, який уже був у використанні», — розповідає юрист Андрій Верба.

Він також пояснює: ухвалення митного закону в такому вигляді утворило так звану “білу пляму” в законодавстві. Через це у мережі почалася паніка.

Мовляв машини можуть здорожчати, бо у новому документі забули прописати пільги на розмитнення електрокарів.

«Сталася така ситуація, що не можна зараз особам, які виконують, тобто митникам, застосовувати той старий код. І таким чином, особа, яка ввозитиме на територію України транспортний засіб, буде зобов'язана сплатити податок на додану вартість. Такі вже були ситуації, коли поспіхом приймаються закони. Тобто деякі речі і нюанси не встановлюються», — пояснює юрист Андрій Верба.

Та на митниці чутки про здорожчання машин спростовують. Кажуть: зміни у законі — формальні.

«Впливають на класифікацію даних товарів. Тобто автомобілі класифікуються не за окремим кодом товарів, а за кодом, який передбачений на нові автомобілі, а також на вживані автомобілі. На сьогодні діє так званий пільговий режим. Згідно законодавства, сплата ПДВ — 0%, сплата в'їзного мита — також 0%. Сплачується лише акцизний збір», — повідомляє Олексій Мужев, перший заступник начальника Дніпровської митниці.

Податок на додану вартість не треба сплачувати аж до кінця 2022 року, — кажуть фахівці. В’їзне мито також скасували. Майбутній власник електрокара має віддати лише акцизний збір. Він залежить від потужності батареї і в середньому становить 24 євро.

Від початку року через Дніпровську митницю завезли більш ніж півсотні електрокарів. У всій країні цифра куди вища. Як свідчать дані Асоціації автовиробників України, за півроку на облік поставили понад 3,5 тисячі “машин на батареях”.

Поділитися: