До Землі наближається комета Леонарда: коли дніпряни зможуть її побачити?

До Землі наближається комета Леонарда: коли дніпряни зможуть її побачити? - фото 1

Комету C/2021 A1 (Leonard), яка була відкрита у січні цього року, можна буде побачити у грудні 2021-го та на початку січня 2022 року.

Комета C/2021 A1, також відома як комета Леонарда, незабаром наблизиться до Землі. Як кажуть учені, у північній півкулі її можна буде спостерігати неозброєним оком із другого тижня грудня 2021 року.

Зараз комета знаходиться приблизно за 75 мільйонів кілометрів від Землі та за 138 мільйонів кілометрів від Сонця. Знайти її можна на північному заході в сузір'ї Гончі Пси на висоті 9° над горизонтом. Поки що спостереження можливе лише в телескоп.

Вона з'явиться на небосхилі приблизно 12 грудня, потім приблизно 3 січня 2022 року максимально наблизиться до Сонця, і полетить далі.

Шлях комети - фото 202063

Шлях комети
Фото: StarWalk

Комета Леонарда — ретроградна довгоперіодична комета. Її відкрили нещодавно — 3 січня 2021 року. Помітив небесне тіло американський астроном Грегорі Дж. Леонард в обсерваторії Маунт-Леммон.

Комета C/2021 A1 (Leonard) - фото 202062

Комета C/2021 A1 (Leonard)
Фото: Twіttеr

Унікальність цієї комети — її швидкість. Вона летить крізь космос зі швидкістю близько 70 км/с, що на 6 км/с швидше за торішню комету Neowise.

Знайти комету на небі можна буде за допомогою зірки Арктур ​​та Венери. Арктур ​​— найяскравіша зірка у сузір'ї Волопаса та у Північній півкулі та четверта за яскравістю зірка нічного неба після Сіріуса, Канопуса та системи Альфа Центавра. Щоб знайти цю зірку на небі, потрібно прокласти дугу через три зірки від ручки ковша Великої Ведмедиці.

Найближче до Арктура комета Леонарда пролітатиме рано-вранці 6 грудня. Побачити її можна буде трохи ліворуч від зірки.

Після 12 грудня комета Леонарда буде рухатися у напрямку орбіти Венери. В північній півкулі її можна буде побачити низько на південно-західному обрії відразу після заходу Сонця.

Валерія Шостак
Валерія Шостак Редактор сайту 34.ua. Пишу про цікаві події у місті, області, Україні та світі. У фокусі — кримінал, культура та технології.