До України прислали корабель іноземного вуглю: куди повезуть паливо?

До Одеси прибув ще один корабель з іноземним вуглем. Куди його направлять далі, та чи вистачає країні запасів на зиму, дізнавалися журналісти "Деталей".

Струм у наших розетках із американського вугілля. Досягнення? Та не зовсім. Замість видобувати більше свого — купуємо чуже. Найбільше його замовляють приватні компанії, аби тепло-станції не зупинялися. Тож нині у порт на Одещині прибув черговий корабель з іноземним вугіллям. Куди повезуть вантаж — знають журналісти "Деталей".:

Пекельний жар і гуркіт турбін. Робітник штурхає щось в середині палицею в котлі. У цих котлах на ладижинській ТЕС вугілля перетворюється на струм для наших із вами розеток. На тепло-станції на Вінниччині — українського вугілля — половина. Решта — заморське.

Зараз на теплостанції кипить робота. Ані хвилини простою — під’їжджає наступний вагон. За усім згори стежить Дмитро.

«Воно подається з розморожуючого пристрою, так як на даний момент зима у нас надворі, і подається на опрокид», — розказує начальник зміни паливно-транспортного відділення ладижинської ТЕС Дмитро Ковальчук.

Далі — стрічкою подають на склад. Нині вугілля в країні трохи більше ніж половина від потрібного мінімуму.

«Якщо будуть великі морози, і ті морози будуть продовжуватись тиждень, два тижні, три тижні то ми не витримаємо», — каже народна депутатка України Вікторий Гриб.

Бо мало бути пального на складах майже в чотири рази більше. Аби люди не діставали каганці, доводиться везти вугілля з інших континентів. Ці морські вояжІ допомогли уникнути перебоїв зі струмом, визнають у Мін-енергетики.

«Другий місяць поспіль ми бачимо стале накопичення вугілля на складах, перш за все мова йде про морський шлях і відповідно ритмічність надходження суден в порти», — розказує міністр енергетики України Герман Галущенко.

Та видихати чиновникам зарано. Бо на замовлення Держави прийшло чотири кораблі. Ритмічно приходять ті, що везуть приватні компанії, їх уже вісім. А це понад пів мільйона тонн вугілля. Хоча тому, що замовляють пальне в іноземців — не раді.

«Пріоритетним для нас завжди було і залишається це вугілля власного видобутку, близько 17 млн тонн вугілля видобуто шахтарями ДТК у 2021 році. імпортне ж вугілля є тимчасовою мірою, необхідною. для компенсації того дефіциту, який загалом склався у зв'язку з кризою в енергетиці», — зазначає генеральний директор ДТЕК енерго Ільдар Салєєв.

Криза сталася через спекуляції на ринку з кіловатами пів року тому.

«Генеруючі компанії і електростанції, які працювали на вугіллі, продавали майже нижче собівартості і от у них навесні влітку не було грошей закуповувати вугілля. було змінено прайс-кепи , тобто ціна на оптовому ринку піднялася, і генеруючі компанії вже змогли підписувати угоди», — каже міністр енергетики України (1999, 2005-2006), президент Всеукраїнської енергетичної асамблеї Іван Плачков.

Порт на Одещині. Сюди пришвартували вщерть заповнене вугіллям судно. І одразу заходилися ковшами вигрібати гори пального.

«Ми працюємо безперервно, обробка судна планується протягом семи діб», — розказує старший стівідор порту "Южний" Юрій Грачов.

Це вугілля повезуть на тепло-станції компанії ДТЕК Енерго. І вже за тиждень американське пальне горітиме у топках на ладИжинській ТЕС, аби в українських лікарнях, школах і домівках було світло і тепло.

Реклама

Наталія Богиня
Наталія Богиня Кореспондентка, ведуча спортивних новин. Працюю на телеканалі з 2018-го. Це моє перше місце роботи. Починала свій шлях журналістом на сайті 34.ua. Через півроку зрозуміла, що хочу спробувати себе на телебаченні. Обожнюю свою роботу, бо тут я вперше політала на літаку, спробувала каякінг, спустилася до шахти. А ще - полюбляю їздити на зйомки по області.

Реклама