Аграрії та металурги просять переглянути тарифи "Укрзалізниці" і портів

06.05.2020, 14:32
Аграрії та металурги просять переглянути тарифи "Укрзалізниці" і портів - фото 1

Уряди різних країн своїх промисловців підтримують — знижують податки, ще й гроші дають. Стовпи нашої економіки — аграрії і металурги — тріщать по швах під тиском.

Ті, від кого залежить основна валютна виручка держави, просять уряд зменшити портові збори і переглянути угоду, яку нав'язує "Укрзалізниця". Що буде з курсом гривні, якщо українські промисловці й надалі будуть страждати від кризи?

На світових ринках конкуренція жорстка, як ніколи. Попит на автомобілі впав, будівництво ледь рухається, залізо і руда не в ціні. Розпродатися зараз можуть лише ті виробники, у кого найнижча собівартість товару. А українське недешеве. Транспортні витрати підприємств складають майже 40%. Перевізники-держмонополісти — "Укрзалізниця" і порти — не бідують, — кажуть промисловці.

«Ми конкуруємо з країнами, які дійсно захищають власну промисловість. Щорічно тільки гірничо-металургійний комплекс втрачає майже мільярд гривень за рахунок необгрунтовано високих портових зборів», — говорить Сергій Біленький, голова федерації металургів України.


Щоб, наприклад, суховантаж типу "кейпсайз" зайшов у порт "Циндао" в Китаї, власники повинні заплатити 107 тис. доларів. Приблизно стільки ж у порту "Тубарао" в Бразилії. Портовий збір в європейському "Роттердамі" буде 153 тис. доларів. Український же порт "Південний" стягує вдвічі більше — 348 тис. доларів.

Портам потрібен розвиток, а значить — гроші. Але їм від заробітку залишається одна "піна на причалах".

«Не більше, ніж 23% від сум, зібраних унаслідок портових зборів використовуються за цільовим призначенням — тобто на інвестиції в портову інфраструктуру», — уточнює Сергій Біленький.


Фахівці компанії "Нібулон", одного з найбільших зернотрейдерів, упевнені, що чим нижчими ціни будуть в держпортах, тим більше зароблять фермери.

«Зменшення витрат логістики на 30%, тільки за двома культурами пшениці і кукурудзи додатково фермеру України дадуть заробити 1,6 мільярда доларів», — говорить Михайло Різак, заступник генерального директора зі взаємозв'язків з органами державної влади компанії "Нібулон".


Два роки тому промислова продукція подорожчала на 14%. Залізниця відразу підняла розцінки на перевезення. Теж на 14%. У 2019-му виробники зменшили ціни. Держмонополіст знову хоче підвищувати свої тарифи. Хочуть більше грошей. А що буде з економікою — не цікавить.

«Залізниця вирішує свої проблеми за допомогою своїх клієнтів. На жаль, реформа залізниці йде в глухий кут. Причина в людях. Люди, які працюють у залізниці, на жаль, не займаються стратегічними питаннями. І вони взагалі не дивляться вперед. Вони вирішують питання операційні, щоденні. Це стосується і правління і наглядової ради», — каже Володимир Шульмейстер, перший заступник міністра інфраструктури 2014–2015 рр.


Привести до ладу тарифи — найменше, що може зробити Мінінфраструктури.

«Держава повинна не так давати, як просто не брати. Зменшити те, що вона забирає у підприємств. Очевидно, що в цьому випадку більш правильним був би крок зниження цих витрат, щоб зробити експорт цієї продукції більш рентабельним», — сказав Борис Кушнірук, економічний експерт.


Він упевнений: якщо апетити держмонополістів не приборкати, то Україна стане менше продавати за кордон. Це вдарить по курсу гривні і бюджету країни. Тоді економічні труднощі більш болісно буде переживати кожна сім'я в Україні. Нові умови перевезення вантажів, які хоче "Укрзалізниця", на розгляді у чиновників до літа. Залишилося менше місяця, але переговорів із промисловцями ніхто не веде.

Хочете отримувати оперативні та важливі новини? Підписуйтеся на наші канали в Telegram і Youtube, сторінки в Instagram, Facebook і Twitter. А також приєднуйтеся до нашої групи на Facebook: там ви маєте можливість публікувати власні новини.

Поділитися: